Σε μια πρόσφατη συζήτηση που είχα με κάποιον τοπικό επιχειρηματία, με τον οποίο συνεργάζομαι, καταπιαστήκαμε με το θέμα της προβολής και ειδικότερα σταθήκαμε στο γεγονός ότι τα social media έχουν μπει πλέον για τα καλά στον χώρο της διαφήμισης.
Κάποια στιγμή λοιπόν και ενώ μου είχε πει ότι διαφημίζει την επιχείρησή του στο Facebook, τον ρώτησα ποια είδη διαφημίσεων έτρεχε και με ποια κριτήρια στοχεύει το κοινό του. Μου είπε λοιπόν ότι κάνει κάποιες δημοσιεύσεις και ότι μετά πληρώνει ώστε να τις προωθήσει. Ωραία λέω, άρα εκτός από διαφήμιση κάνεις και προωθημένες δημοσιεύσεις. Λογικά τα πας πολύ καλά!

Ακολούθησε ένα λίγο απορημένο βλέμμα και μια μικρή παύση…
Εκείνη την στιγμή συνειδητοποίησα ότι στο μυαλό του, η προώθηση δημοσιεύσεων στο Facebook είναι το ίδιο πράγμα με τη διαφήμιση στο Facebook.

Tα πράγματα όμως στην πραγματικότητα είναι πολύ είναι διαφορετικά!

Διαφήμιση στο Facebook: Μια συνηθισμένη παρανόηση

Έχετε σελίδα για την επιχείρησή σας στο Facebook; (Θα έπρεπε).
Αν έχετε, πιθανότατα δημοσιεύετε τακτικά στο news feed σας, έτσι ώστε οι ακόλουθοι σας, να μπορούν να έχουν μια αρκετά συχνή επαφή με την επιχείρησή σας. Μόλις δημοσιεύσετε μια ανάρτηση στη ροή σας, το Facebook σας προσφέρει την επιλογή να την προωθήσετε για επιπλέον προβολή (με αντάλλαγμα κάποια λίγα σχετικά χρήματα). Δεδομένου ότι η προώθηση απαιτεί ένα χρηματικό αντίτιμο, πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σταματούν εκεί και υποθέτουν ότι έχουν καλύψει τις διαφημιστικές επιλογές που τους δίνει το Facebook.

Αυτό όμως είναι μια εντελώς λάθος αντίληψη!

Η προώθηση δημοσιεύσεων είναι ένας μόνο τρόπος για να έχετε στοχοθετημένη, επιπλέον προβολή με το τοπικό κοινό σας στο Facebook. Όμως το Facebook προσφέρει επίσης στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες ως μια πρόσθετη, πιο στρατηγική μέθοδο για να φέρει σε εσάς καινούργιους δυνητικούς πελάτες (leads).

Η διαφορά ανάμεσα στις Προωθημένες Δημοσιεύσεις και στην Διαφήμιση στο Facebook

  1. Προωθημένες δημοσιεύσεις – Οι προωθημένες δημοσιεύσεις στο Facebook δεν είναι τίποτα άλλο από τις τυπικές αναρτήσεις που έχετε δημιουργήσει στο παρελθόν και οι οποίες είναι ήδη διαθέσιμες στη ροή της σελίδας σας στο Facebook, τις οποίες πληρώνετε για να προωθήσετε σε ένα ευρύτερο κοινό από αυτό που σας ακολουθεί.
  2. Διαφημίσεις Facebook – Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι ένας πιο προηγμένος τρόπος για να διαφημίσετε. Οι διαφημίσεις στοχεύουν σε ένα πολύ συγκεκριμένο δημογραφικό των δυνητικών πελατών και σας βοηθούν να επισυνάψετε “κλήσεις προς δράση” (calls to action) για να επιτύχετε διάφορους στόχους. Προσφέρουν αναλυτικές αναφορές σχετικά με τις διαφημίσεις που εκτελείτε, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε τα αποτελέσματα.
  3. (Κάπου στη Μέση) Προωθημένες διαφημιστικές δημοσιεύσεις – Στην κονσόλα διαφημίσεων του Facebook, υπάρχει μια επιλογή για να δημιουργήσετε αυτό που ονομάζουν Boosted Post Ad. Τοποθετημένη κάπου ανάμεσα στις δύο προαναφερθείσες μεθόδους διαφήμισης, αυτή η προσέγγιση σάς δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αν η διαφήμιση/προώθηση σας θα εμφανιστεί στην επαγγελματική σας σελίδα ή όχι. Σε αντίθεση με τις απλούστερες προωθημένες αναρτήσεις, έχετε τα προηγμένα οφέλη στόχευσης των διαφημίσεων. Ωστόσο, αντίθετα με τις διαφημίσεις Facebook, δεν έχετε την ευκαιρία να προσθέσετε το πολύ σημαντικό κουμπί παρότρυνσης για δράση.

Πότε πρέπει να κάνετε τι

Τώρα που γνωρίζουμε τη διαφορά μεταξύ προωθημένων αναρτήσεων και διαφημίσεων στο Facebook, ας μιλήσουμε για το πότε θα χρησιμοποιήσουμε το καθένα. Κάθε μέθοδος για την προώθηση της επιχείρησής σας μέσω Facebook έχει τα δικά της οφέλη.

Προωθημένες δημοσιεύσεις

Η προωθημένη δημοσίευση λειτουργεί καλύτερα όταν προσπαθείτε να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σας σήματος και την εμπλοκή του κοινού, όπως τα likes, τα shares, τα σχόλια και τις επισκέψεις στην σελίδα σας στο Facebook. Για να κάνετε μια προωθημένη δημοσίευση, επιλέξτε μια από τις πιο αποτελεσματικές αναρτήσεις σας και κάντε κλικ στο κουμπί Προώθηση στην κάτω δεξιά γωνία. Το Facebook θα σας οδηγήσει στα υπόλοιπα.
Pro Tip: Αποφύγετε την ενίσχυση αναρτήσεων που περιέχουν περιεχόμενο που μοιράζεστε από εξωτερική πηγή. Εάν το κάνετε, θα πληρώσετε βασικά για να προωθήσετε το εμπορικό σήμα κάποιου άλλου. Προωθήστε ΜΟΝΟ δικό σας περιεχόμενο.

Διαφημίσεις Facebook

Οι στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες λειτουργούν καλύτερα στο να αποφέρουν πραγματικά οφέλη στις επιχειρήσεις. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις καρουσέλ, διαφημίσεις με slides και πολλά άλλα. Υπάρχουν ακόμα και πολλές επιλογές διαφήμισης με βίντεο.

Η Διαφήμιση στο Facebook σάς επιτρέπει να δημιουργείτε καμπάνιες με βάση τους διαφημιστικούς σας στόχους. Παρέχουν δε εξαιρετική καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας μιας διαφήμισης.

Τα βασικά βήματα:

  1. Αποκτήστε έναν λογαριασμό διαχειριστή διαφημίσεων στο Facebook (Facebook Ad Manager).
  2. Επιλέξτε τον στόχο σας.
  3. Αποφασίστε ποιος θέλετε να δει τη διαφήμισή σας βάσει ηλικίας, τοποθεσίας και άλλων παραγόντων.
  4. Επιλέξτε πού να τοποθετήσετε τη διαφήμισή σας, σε περίπτωση που θέλετε να εμφανίζεται εκτός του Facebook ή σε συγκεκριμένες συσκευές.
  5. Ορίστε έναν προϋπολογισμό για τη διαφήμισή σας στο Facebook, επιλέγοντας είτε ημερήσια όρια είτε όρια διάρκειας ζωής της διαφήμισης.
  6. Επιλέξτε μια μορφή διαφήμισης Facebook που ταιριάζει με τον στόχο σας.
  7. Ξεκινήστε την καμπάνια σας!

Προωθημένες Διαφημιστικές Δημοσιεύσεις

Αυτός είναι ο πιο περίεργος τύπος στη λίστα μας, καθώς συνδυάζει τα οφέλη και τα μειονεκτήματα από τους προηγούμενους τύπους διαφημίσεων. Ο καλύτερος χρόνος για να τα χρησιμοποιήσετε είναι εάν συνήθως χρησιμοποιείτε τη σελίδα σας στο Facebook ως εκπαιδευτική πλατφόρμα.

Μην κολλήσετε

Ανεξάρτητα από το πώς προσεγγίζετε τη διαφήμιση Facebook για την τοπική σας επιχείρηση, μην κολλήσετε να επαναλαμβάνετε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά. Μετρήστε συνεχώς αυτό που κάνετε χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες διαφημίσεων που παρέχει το Facebook. Όταν βρείτε κάτι που λειτουργεί, συνεχίστε να το κάνετε. Όταν διαπιστώσετε ότι κάτι έχει απογοητευτικά αποτελέσματα, προσαρμόστε το.

 

Είστε μπερδεμένοι με όλα αυτά; Δεν έχετε τον χρόνο να ασχοληθείτε όσο χρειάζεται για να πετύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα μέσω της διαφήμισης σας στο Facebook;
Μην ανησυχείτε καθόλου.

Στο onlinecreta.gr παρέχουμε εξειδικευμένες υπηρεσίες διαφήμισης στα social media και μαζί μπορούμε να χαράξουμε την καλύτερη στρατηγική για την επιχείρησή σας!

Στείλτε μας email στο info@onlinecreta.gr για να σας κάνουμε την πρότασή μας.